Jump to content

Recommended Posts

Jak myślicie co jest lepsze IPB czy vBulletin ?

I jakie są zalety i negatywy tych silników ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Głupie pytanie, pytając na Unofficial support IP.Board. Wchodząc do salonu opla, pytając się o auto volkswagen? :)

Edited by BOSS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej takie pytania się zadaję na forach webmasterskich a nie supporcie IPB, nie sądzisz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Różnic jest dużo

- IPB jest tańsze

- vB jest stabilniejsze, lepiej zoptymalizowane. IPB to niestety toporny moloch.

- vB ma lepszy support (support IPB to kpina, kilka ticketów, nigdy nie pomogli, zawsze się wykręcą niewiedzą albo czymś innym. Minus też za to, że ciężko rozmawiać z jednym technikiem, zależnie od zmiany podpinają się różne osoby, każdy grzebie gdzie indziej i wyciąga inne wnioski)

- IPB ma lepsze dodatki, niestety większość płatna (ale vB też ma ich sporo)

- IPB jest lepsze w obsłudze, przyjemniejsze, bardziej przejrzyste od strony ACP.

- vB 5 jest lepiej dopracowane niż nowe IPB od strony użytkownika.

- IPB nie szanuje klientów, niedawno było głośno jak ludziom blokowali licencje, coś zabrali, itd, dla niech liczy się głównie kasa.

 

Wybór nie jest wcale prosty bo oba silniki się uzupełniają minusami i plusami. Ja korzystam od 9ciu lat z IPB i nie wyobrażam sobie zmiany na vB.

Najlepiej jest sprawdzić samemu, IPB widzę już znasz, wystarczy więc teraz zainstalować vB i po prostu je porównać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I z tego co mi wiadomo, vB nie ma polskiego supportu ale mogę się mylić

 

@edit. Pomyliło mi się z XenForo.

Edited by X3nO

Share this post


Link to post
Share on other sites

vB chyba już nie ma aktywnego supportu w języku polskim, było ich kilka kiedyś, ale się pozamykały, został jeden, ale to trup.

xenforo nie wiem, ale pewna osoba prowadząca jeden z polskich supportów IPB prowadziła też support xenforo.

 

PS: polskie supporty nie cieszą się zbytnią aprobatą zachodu bo tak na oko 95% polskich for IPB to piraty. IPB = głównie serwery gier (czy tam fora o tym, nie wiem, nie korzystam) z kradzionym skinem Deflection i podobnymi, vB = warezy.

Nie jesteśmy życzliwie postrzegani :)

Edited by Kombajn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie o tym trupie pisałem, ale powstrzymałem się od reklamy..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, DawPi bodajże prowadził support XenForo jak mi się zdaję, co do pytania IPB zdaję mi się, ze jest popularniejsze i w Polsce jednak ma lepszy support, a co do tego, że vB to warezy to tak w połowie popieram, 100% for z modyfikacjami Windows`ów polskich to IPB Nulled, winclub.pl , sltos.com.pl itp. Tak samo z Nulledami samych silników, IPB tak jak pisał Kombajn ma więcej modyfikacji, skinów itp. Mam też dylemat dotyczące bezpieczeństwa IPB, zdaję mi się (Tak ciągle pisze zdaję mi się bo nie jestem w 100% pewny), że vB jest bezpieczniejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam się:

Wersja 4 ma faktycznie większy potencjał od 3. Fakt, że trzeba się uczyć rozmieszczenia opcji w ACP niemal od początku i na pierwszy rzut oka, od strony administracyjnej, 4 wygląda jak demo 3, a to ze względu na to, że zakamuflowali połowę funkcji. Poza tym, -naście funcji zabrali, ale w to miejsce -naście dodali.

Nie zgadzam się:

Nie zgadzam się z tym, że support IPS jest do bani. (Spróbujcie skorzystać z suportów providerów serwerów do gier, hehe...) Ludzie z IPS zawsze załatwiali moje sprawy szybko, z pocałowaniem w rękę. ;) Nawet się zdarzyło, że pomogli mi ogarnąć jedną kwestię, która nie dotyczyła ich produktu bezpośrednio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zgadzam się:

Nie zgadzam się z tym, że support IPS jest do bani. (Spróbujcie skorzystać z suportów providerów serwerów do gier, hehe...) Ludzie z IPS zawsze załatwiali moje sprawy szybko, z pocałowaniem w rękę. ;) Nawet się zdarzyło, że pomogli mi ogarnąć jedną kwestię, która nie dotyczyła ich produktu bezpośrednio.

To się ciesz, ja z ich pomocą też mam złe doświadczenie. Oczekiwanie na rozwiązanie problemu tydzień, albo zlanie sprawy (musiałem sam szukać przyczyny i naprawiać) to nie jest dobre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak naprawdę to co kto lubi. Ja używam obu i oba mają wady i zalety.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

W celu świadczenie usług przez nasz Serwis na najwyższym poziomie, w ramach Serwisu wykorzystujemy pliki Cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze stron Serwisu IPSBEYOND.PL bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Jeżeli nie dokonacie Państwo zmiany ustawień przeglądarki internetowej to wyrażacie zgodę na zapisywanie plików Cookies.