IP.Board 4 - Przechowywanie plików
Wprowadzenie
IP.Board musi przechowywać wiele różnych plików - załączniki, zdjęcia przesłane przez użytkowników, pliki CSS i JavaScript czy też emotikony, itp.
W IP.Board 3.x różne obrazy są przechowywane w różnych miejscach:
- Pliki wysyłane przez użytkowników znajdują się w folderze /uploads.
- Pliki CSS, JavaScript, obrazy i emotkikony są przechowywane w folderach /style_*. Jeśli chcesz, to te treści mogą być dostarczane przez CDN, ale trzeba je tam samemu przekopiować.
- Inne fragmenty danych są zapisywane na dysku jako mechanizm buforowania. Ma to taki sam problem z równoważeniem obciążenia środowiska jak wysyłanie plików.
- Niektóre aplikacje miały inne metody - na przykład, IP.Downloads pozwala na przechowywanie plików na zdalnym serwerze za pomocą protokołu FTP.
W IP.Board 4 zostało to wszystko wyciągnięte i został zbudowany dużo lepszy system do przechowywania plików.
Przechowywanie plików
W IP.Board 4 masz kilka różnych sposobów przechowywania plików:
- Na lokalnym serwerze
- Na zdalnym serwerze przy użyciu protokołu FTP
- Jako dane binarne zapisane w bazie danych
- Na Amazon S3
Możesz ustawić różne konfiguracje i wybrać, która konfiguracja ma być użyta dla których typów plików. Przykładowo, zdjęcia użytkowników możesz przetrzymywać w Amazon S3, a załączniki na serwerze lokalnym. Możesz również zmienić konfigurację w dowolnym momencie, a system automatycznie obsłuży przeniesienie danych.
Wszędzie będzie używany do zapisu system centralny - dla IP.Downloads i IP.Gallery również.
Cache'owanie
W IP.Board jest wiele miejsc, w których pobierane są w kółko te same dane np. ustawienia, zasoby językowe, informacje o zainstalowanych aplikacjach itp. Jeśli te dane będą zapisane w pamięci podręcznej, to nie tylko zmniejszymy obciążenie bazy danych, ale również PHP nie będzie musiało ponownie przetwarzać tych danych.
W IP.Board 3.x niektóre z tych rzeczy mogą być przetrzymywane w pamięci podręcznej, ale jest to dość trudne w konfiguracji.
W wersji 4 to się zmieniło. Do rzeczy, które muszą być przetrzymywane (np. skompilowane szablony HTML), można wybrać system plików lub bazę danych. Dane te następnie mogą być buforowane i korzystać z pamięci podręcznej (jak ustawienia, dane aplikacji, itp) przy użyciu jednej z pięciu metod buforowania:
- APC
- eAccelerator
- Memcached
- Wincache
- XCache
0 komentarzy
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia.
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się