IP.Board 4 - Przechowywanie plików
Wprowadzenie
IP.Board musi przechowywać wiele różnych plików - załączniki, zdjęcia przesłane przez użytkowników, pliki CSS i JavaScript czy też emotikony, itp.
W IP.Board 3.x różne obrazy są przechowywane w różnych miejscach:
- Pliki wysyłane przez użytkowników znajdują się w folderze /uploads.
- Pliki CSS, JavaScript, obrazy i emotkikony są przechowywane w folderach /style_*. Jeśli chcesz, to te treści mogą być dostarczane przez CDN, ale trzeba je tam samemu przekopiować.
- Inne fragmenty danych są zapisywane na dysku jako mechanizm buforowania. Ma to taki sam problem z równoważeniem obciążenia środowiska jak wysyłanie plików.
- Niektóre aplikacje miały inne metody - na przykład, IP.Downloads pozwala na przechowywanie plików na zdalnym serwerze za pomocą protokołu FTP.
W IP.Board 4 zostało to wszystko wyciągnięte i został zbudowany dużo lepszy system do przechowywania plików.
Przechowywanie plików
W IP.Board 4 masz kilka różnych sposobów przechowywania plików:
- Na lokalnym serwerze
- Na zdalnym serwerze przy użyciu protokołu FTP
- Jako dane binarne zapisane w bazie danych
- Na Amazon S3
Możesz ustawić różne konfiguracje i wybrać, która konfiguracja ma być użyta dla których typów plików. Przykładowo, zdjęcia użytkowników możesz przetrzymywać w Amazon S3, a załączniki na serwerze lokalnym. Możesz również zmienić konfigurację w dowolnym momencie, a system automatycznie obsłuży przeniesienie danych.
Wszędzie będzie używany do zapisu system centralny - dla IP.Downloads i IP.Gallery również.
Cache'owanie
W IP.Board jest wiele miejsc, w których pobierane są w kółko te same dane np. ustawienia, zasoby językowe, informacje o zainstalowanych aplikacjach itp. Jeśli te dane będą zapisane w pamięci podręcznej, to nie tylko zmniejszymy obciążenie bazy danych, ale również PHP nie będzie musiało ponownie przetwarzać tych danych.
W IP.Board 3.x niektóre z tych rzeczy mogą być przetrzymywane w pamięci podręcznej, ale jest to dość trudne w konfiguracji.
W wersji 4 to się zmieniło. Do rzeczy, które muszą być przetrzymywane (np. skompilowane szablony HTML), można wybrać system plików lub bazę danych. Dane te następnie mogą być buforowane i korzystać z pamięci podręcznej (jak ustawienia, dane aplikacji, itp) przy użyciu jednej z pięciu metod buforowania:
- APC
- eAccelerator
- Memcached
- Wincache
- XCache
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now