Sign in to follow this  
Followers 0
  • entries
    44
  • comments
    0
  • views
    7096

Entries in this blog

Spanner

W najbliższym czasie IPS wyda nową wersję aplikacji IPS Community Suite oznaczoną numerkiem 4.1, w stosunku do 4.0.x zmian jest dość sporo.

Jak twierdzi IPS wersja 4.1 przyniesie wzrost wydajności a także oprócz poprawy błędów z wersji 4.0 przyniesie także zmiany w istniejących funkcjonalnościach jak i nowe.

Nowa struktura menu

Nowa struktura menu została zaprojektowana tak, aby zapewnić dwie drogi interakcji użytkownika ze społecznością: ogólne przeglądanie i specyficzne odkrywanie.

IPS-4.1-Preview-ogólne-przeglądanie.png

Zakładka Browse nie różni się niczym od aktualnego wyglądu z listą aplikacji. Nowe menu nastawione jest na aktywność w nowym strumieniu i wyszukiwanie.

IPS-4.1-Preview-specyficzne-odkrywanie.png

Zarządzanie menu

Zarządzanie menu w aplikacji Strony zostanie usunięte i zostanie zastąpione nowym, które będzie lepszym rozwiązaniem mającym więcej możliwości.

Menu-Manager.png

Strumienie aktywności

Nowe strumienie aktywności zastąpią dotychczasową funkcjonalność "zobacz nową zawartość", aktywności, obserwowana zawartość, łącząc je w jedno. Każdy użytkownik będzie mógł spersonalizować sobie strumień aktywności.

Create-New-Stream-IPS-4.1-Preview.png

Administrator oczywiście będzie mógł zdefiniować globalne strumienie widoczne dla wszystkich

Streams.png

Użytkownicy będą mogli dzielić się między sobą linkami do strumieni utworzonych przez nich.

Aktualizacja edytora

W wersji 4.1 IPS Community Suite zaktualizował CKEditor do najnowszej wersji i zmienił wersję iframową na wersję div, dzięki czemu edyto będzie jeszcze szybszy.

Dodane zostały także nowe funkcje tego edytora:

IPS-4.1-Preview-Edytor.pngCreate-New-Topic-IPS-4.1-Preview.pngEditor-Settings-IPS-4.1-Preview.png 

Poprawiono także funkcję mention i teraz można będzie poruszać się strzałkami w celu wybrania użytkownika.

Nowy także będzie widget aktualizacji statusu

Forums-IPS-4.1-Preview-Aktualizacja-statusu.png

Nowością będzie także selektywne cytowanie

IPS-4.1-Preview-Selektywne-cytowanie.png

Ulepszenia aplikacji Strony

Dodana została cała masa nowych bloków

IPS-4.1-Preview-new-blocks.png

Ulepszone zostaną także aktualne bloki.

Od teraz bloki można będzie umieścić na dowolnej stronie nie tylko tej opartej na aplikacji IPS Community Suite

Blocks-IPS-4.1-Preview.png

Nowym dużym dodatkiem będzie menadżer mediów przypominać on będzie trochę ten dostępny w Wordpressie

Media-IPS-4.1-Preview.png

Potwierdzenie regulaminu i polityki prywatności

Mała ale bardzo istotna zmiana, pozwalająca wymusić ponowną akceptację regulaminu i polityki prywatności na użytkownikach.

Terms-of-Use-IPS-4.1-Preview.png

Zmiany w Galerii

Nowa wersja przyniesie 2 zmiany w galerii, będzie to nowe wgrywanie zdjęć

IPS-4.1-Preview-Galeria-nowe-wgrywanie.png

oraz łatwiejsze dodawanie informacji do już wgranych zdjeć

IPS-4.1-Preview-galeria-dodawanie-danych.png

Nowy proces aktualizacji forum

Od wersji IPS Community Suite 4.0 możliwe było pobieranie tzw. delty, czyli różnicy w plikach na serwerze a w tym co jest nowej wersji. Taką paczkę trzeba było rozpakować i wgrać na serwer.

Od wersji 4.1 nie trzeba będzie już tego robić, ponieważ system zrobi to za nas podczas aktualizacji

IPS-4.1-Preview-aktualizacja.png

Ponadto system wyśle nam e-mail jeśli będzie dostępna nowa wersja

IPS-4.1-Preview-aktualizacja-e-mail.png

A także użytkownicy o odpowiednich uprawnieniach zobaczą ogłoszenie na forum

IPS-4.1-Preview-aktualizacja-ogloszenie.png

Aktualizacja interfejsu wyszukiwarki

IPS-4.1-Preview-Wyszukiwarka.png

Poprawione zostaną także wyniki wyszukiwania

IPS-4.1-Preview-WYniki-wyszukiwania.png

Powiadomienia

Wprowadzone zostaną dwie nowe funkcjonalności powiadomień: natychmiastowe powiadomienie i powiadomienie HTML5 przeglądarki

Powiadomienia przeglądarki

Powiadomienia te są obsługiwane przez desktopowe wersje przeglądarek Firefox, Chrome, Safari i Opera, ale nie w IE. Niektóre wersje mobilne przeglądarek także obsługują te powiadomienia. Powiadomienia pozwolą pokazać, że coś ważnego pojawiło się na forum nawet jeśli okno forum nie jest aktywne.

IPS-4.1-Preview-powiadomienia-przeglądarki.jpg

Powiadomienia natychmiastowe

Powiadomienie to będzie wyświetlane jeśli będziemy mieć aktywne okno forum.

IPS-4.1-Preview-natychmiastowe-powiadomienie.png

Emotikony retina

Emotikony przeszły mały lifting aby dobrze wyglądać na ekranach typu retina

IPS-4.1-Preview-emoticons.png

Planowaną datą wydania IPS Community Sute 4.1 jest początek października.

Spanner

W dniu dzisiejszym IPS wydał kolejną wersję beta swoich aplikacji. Nie jest to co prawda jeszcze pełen pakiet aplikacji, ale przeważająca większość.

Nowe wydanie Beta 2 dotyczy następujących aplikacji:

  • Forums (dawniej IP.Board)
  • Blog (dawniej IP.Blog)
  • Gallery (dawniej IP.Gallery)
  • Downloads (dawniej IP.Downloads)
  • Calendar (dawniej IP.Calendar)

W wersji beta 2 nie znajdziemy natomiast aplikacji:

  • Commerce (dawniej IP.Nexus)
  • Pages (dawniej IP.Content)
  • Chat

Aplikacje te zostaną wydane osobno.

Wersja Beta 2 IPS Community Suite pozwala na aktualizację forum z wersji 3.4.7, ale aktualnie ze względu na brak wsparcia ze strony producenta nie jest to zalecane na forum produkcyjnym.

Spanner

IP.Board 3.4.7 - Wydane

Kilka dni temu IPS wydał nową wersję aplikacji IP.Board oznaczoną numerkiem 3.4.7.

Jest to dość dziwne wydanie, ponieważ jeszcze nie tak dawno IPS zapowiadał, że nowej wersji oznaczonej 3.4.x już nie będzie. Najwidoczniej błędy zmusiły do wydania szybkiej wersji.

Nowości wersji 3.4.7

  • Poprawka kopiuj/wklej w Internet Explorer 11
  • Ładowanie zdjęć profilowych z Facebook
  • Poprawa błędu reguł przychodzących emaili
  • Uszkodzony link do regulaminu
  • Patche bezpieczeństwa
  • Aktualizacja Facebook Connect do wersji 2.1
Spanner

Wprowadzenie

Modyfikacje, dodatki, pluginy, hooki - bez względu na to jakiej nazwy użyjemy, są to dodatki modyfikujące kod. Dodatki te są bardzo ważną częścią każdego forum. Jeszcze nie tak dawno trzeba było otwierać pliki i wklejać w odpowiednim miejscu fragmenty kodu. W rzeczywistości IP.Board był jedną z pierwszych aplikacji napisanych w OOP i wspierającą modyfikacje w bardziej uporządkowany sposób.

Obecnie w dużej mierze IP.Board posiada dwa rodzaje modyfikacji: aplikacje, które dodają zupełnie nowe obszary na stronie oraz funkcje (przykładem takiej aplikacji może być IP.Blog, IP.Nexus, (SD) Sales Portal Pro) i hooki, które zmieniają lub rozszerzają aktualne funkcjonalności forum lub aplikacji.

Same aplikacje są swego rodzaju rodzaju samorządne, więc nie ma tu zbyt wiele do powiedzenia o nich, z jednym wyjątkiem: w IP.Board 4 aplikacje będzie można pobrać, a następnie zainstalować w swoim Admin CP - jako jeden pliku. Nie będzie trzeba nic wgrywać na FTP. Będzie to zwykły plik .tar. Oczywiście jeśli będziesz chciał, można go będzie otworzyć i przejść starą ścieżkę.

Terminologia

Termin "hook" w IP.Board 3.x jest dwuznaczny. Czasami odnosi się do całej sprawy (np. instalacja hooka), a czasami odnosi się do konkretnej części technicznej (np. hook skina).

W IP.Board 4 nazwa hook została zastąpiona nazwą plugin. Elementy techniczne, które składają się na plugin, nadal będą nazywane hookami.

Piaskownica

Do tej pory jeśli rozszerzana była jakaś funkcjonalność i wgraliśmy nową wersję, która nie obsługiwała poprawnie tej funkcjonalności, pojawiał się błąd lub biała strona.

IP.Board 4 będzie posiadał tryb piaskownicy. Oznacza to, że jeżeli plugin spowoduje nieoczekiwany błąd (np. błąd bazy danych), to strona przywróci działanie domyślne, a użytkownicy nigdy nie będą wiedzieć co poszło nie tak.

Proste (ale zaawansowane) ustawienia

W IP.Board 3.x dostępny był obszar, w którym można było zarządzać ustawieniami. Hooki mogły dodawać w tym obszarze swoje ustawienia, co było czasem mylące, ponieważ użytkownicy nie wiedzieli gdzie skonfigurować hook po zainstalowaniu.

W IP.Board 4 każdemu pluginowi przydzielana jest strona z ustawieniami, która jest dostępna poprzez kliknięcie przycisku "Edytuj" na liście wtyczek. Strona ustawień może być zarządzana przez twórców dodatków w dowolny sposób, dzięki czemu nie będzie już ograniczany widokiem tabelarycznym jak było w wersji 3.x.

Wersjonowanie

Od wersji 4 IP.Board będzie obsługiwał pełne wersjonowanie wtyczek, dzięki czemu wystarczy wgrać nową wersję, a upgrader zajmie się resztą za nas.

Typy hooków

W IP.Board 3.x było kilka rodzajów hooków:

  • Przeładowania akcji
  • Hooki bibliotek
  • Hooki danych
  • Przeładowania skinów
  • Hooki szablonów

W IP.Board 4 zostały poczynione kilka radykalnych zmian:

Hook kodu

Pierwsze trzy rodzaje zostały połączone w jeden, nazwany "hook kodu". Będą one mogły przeciążać każdą klasę, nawet taką, której obecnie nie można było rozszerzyć.

Hooki szablonu

Ostatnie dwa zostały połączone w jeden, nazwany "hook szablonu". Hooki te będą wstrzykiwane podczas kompilowania szablonów. Oznacza to, że będą działać równie dobrze w panelu administratora, jak i od strony front-end'u

 

Spanner

IPS Community Suite 4.0 jest największym uaktualnieniem dla IP.Board i innych aplikacji jakie kiedykolwiek zostały stworzone przez IPS. Prace nad nową odsłoną zbliżają się ku możliwości pokazania publicznego podglądu, a w niedługim czasie później wydania wersji beta.

W IP.Board 4.0, zrobiono kilka znaczących skoków w zakresie modernizacji i możliwe jest, że trzeba będzie poczynić pewne przygotowania z instalacją, aby być na ten krok gotowym. Warto zauważyć, że wersje PHP i MySQL minimalnie wzrosły.

Ponadto IP.Board 4 obsługuje tylko UTF-8 i w związku z tym podczas procesu aktualizacji skrypt przekonwertuje Ci bazę, jeśli będzie w posiadała niewłaściwe kodowanie. Proces ten nie jest bardzo czasochłonny. Oznacza to, że jeśli dokonasz konwersji, już teraz będziesz miał o jeden krok mniej do wykonania podczas aktualizacji.

Aby ten proces był tak prosty, jak to możliwe, stworzony został mały skrypt, który możesz wgrać na swój serwer i sprawdzić, czy jesteś gotowy.

Skrypt można pobrać ze strony Marketu IPS

Spanner

Kończąc serię wpisów (Część 1: Treść, Część 2: Wgrywanie, Część 3: Dostosowywanie i BBCody) dotyczących zmian w edytorze IP.Board 4 pozostaje opisać tylko te zmiany, o których jeszcze nie wspominałem wcześniej.

@wspomniał

@wspomniał jest wspólną cechą portali społecznościowych, takich jak Twitter i Facebook. Jeśli wpiszesz symbol @, a następnie zaczniesz wpisywać nazwę znajomego, pokaże się menu autouzupełniania, dzięki czemu można szybko kliknąć na użytkownika, a on otrzyma powiadomienie, że wspomniałeś o nim. W IP.Board 4.0 możesz zrobić dokładnie to samo, aby wspomnieć o każdym użytkowniku.

blogentry-108264-0-03594400-1370524265.png

Automatyczne zapisywanie

Obecnie, kiedy piszesz post, co dwie minuty treść postu jest zapisywana, więc jeśli przypadkowo przejdziesz do innej strony, treść postu można będzie odzyskać. Zawartość jest zapisywana poprzez żądania AJAX.

W IP.Board 4 zostało to przepisane tak, aby korzystało z przechowywania HTML5. Przenosi to pracę na przeglądarkę, w związku z czym nie jest potrzebne żadne połączenie z serwerem. Ponieważ jest to o wiele bardziej wydajny sposób, zapis można zrobić znacznie częściej (co kilka sekund). Sprawia to, że funkcja automatycznego zapisywania jest znacznie bardziej użyteczna.

Ponadto, rozszerzona została funkcja wspierania załączników. Więc jeśli już przesłałeś pliki, te też zostaną automatycznie odzyskane. Zasadniczo, jeśli jesteś w środku pisania posta i odświeżysz stronę, wszystko, co napisałeś pojawi się ponownie dokładnie tak, jak wyglądało przed odświeżeniem.

Dodawanie treści HTML

Jeśli pozwolisz niektórym użytkownikom (jak administratorzy) zamieścić dowolny kod HTML, w edytorze pojawi się dodatkowy przycisk: "Źródło". Po kliknięciu w niego pokaże się surowy kod HTML, którym możesz manipulować.

blogentry-108264-0-92110700-1370524446.png

Spanner

Wprowadzenie

Łącząc moje poprzednie wpisy o treści i wgrywaniu w edytorze postu IP.Board 4.0, dziś chciałbym poruszyć temat dostosowywania edytora.

Wygląd paska narzędzi

Przyciski, które pojawiają się na pasku narzędzi w IP.Board 4.0 są w pełni konfigurowalne i możesz ustawić różne układy dla komputera stacjonarnego, komórki czy tabletu (tak, aby nie pokazywać więcej przycisków niż urządzenie może pokazać).

Tak wygląda zarządzanie:

blogentry-108264-0-66004800-1370525136.png

Aby przenieść przycisk po prostu przeciągnij go i upuść. Przyciski po prawej stronie pozwalają dodać więcej wierszy lub separatory.

Kliknięcie przycisku powoduje wyświetlenie okna dialogowego, w którym można dostosować, gdzie i dla kogo będzie pokazywane:

blogentry-108264-0-62663400-1370525133.png

Dodawanie przycisków

Są dwie drogi aby dodać przycisk do edytora.

Najprostszym sposobem jest zainstalowanie wtyczki CKEditor. CKEditor ma mnóstwo wtyczek, a instalacja jest tak prosta jak wysyłanie pliku zip pobranego z ich strony. Oto zrzut ekranu z symbolami używanych wtyczek:

blogentry-108264-0-25860900-1370525135.png

Drugi sposób jest podobny do tego, jak działają obecnie własne BBCode- należy podać kod HTML, który zostanie wstawiony gdy użytkownik kliknie przycisk. Ręcznie tworzone przyciski mogą ewentualnie mieć okienko dialogowe do zarządzania opcjami.

Wygląd

Tak jak można zainstalować wtyczki CKEditor przesyłając plik zip, tak samo można zrobić w przypadku skinów CKEditor'a, aby zmienić wygląd edytora. Następnie wystarczy ustawić dla każdego szablonu na forum, które skin CKEditor'a ma być użyty.

BBCody

Choć nie ma funkcji w IP.Board 4, aby wstawić znaczniki BBCode do edytora (tak jak jest to obecnie z załącznikami, itp.), użytkownicy nadal mogą wpisać BBCode w edytorze i będzie dobrze.

Przepisane zostało to w jaki sposób BBCode jest parsowany, dzięki czemu jest teraz bardziej bezpieczny, niezawodny i produkuje kod bardziej zgodny ze standardem HTML.

Korzyścią jest to, że teraz już nie musi być "trybu BBCode" - można wpisać BBCode prosto do edytora, nawet skomplikowane rzeczy, jak listy działające w różnych liniach i wygląda to świetnie.

Wadą tego podejścia jest to, że nie można już będzie w panelu administratora dodawać własnych BBCodów. Ale jak pisałem wcześniej teraz mamy możliwość dodania własnych przycisków do edytora, które działają w bardziej intuicyjny sposób i można zrobić przy ich użyciu więcej niż można było dotychczas w niestandardowych BBCodach.

Spanner

Wprowadzenie

W ostatnim wpisie na blogu przedstawiłem niektóre funkcje w edytorze treści w IP.Board 4.0. Teraz chciałbym pokazać możliwości wysyłania plików w edytorze.

Korzystanie z okien dialogowych "Obrazek" i "Załącznik"

Na dole edytora znajdują się dwa przyciski, które zajmują się przesłaniem plików: "Zdjęcia" i "załączniki". Klikając w każdy z tych przycisków pokaże nam się okno dialogowe, które wygląda tak:

blogentry-108264-0-46639300-1370524502.png

IPS zdecydował się zatrzymać oba przyciski, ponieważ użytkownik, który chce wgrać zdjęcia odruchowo będzie szukać przycisku "Obrazek" - Jeśli jednak prześle obrazki przy użyciu okna dialogowego "załączniki", działanie będzie takie jak powinno.

Panel przesyłania oparty jest na HTML5, który wspiera przesyłanie plików metodą "przeciągnij i upuść". Jeśli Twoja przeglądarka nie obsługuje tego formatu będzie używany Flash, Silverlight lub Google Gears, jeśli jest zainstalowany. Jeśli nie będzie zainstalowana żadna z tych technologii, użyte będą HTML i JavaScript.

Przesłane pliki będą widoczne poniżej boxu (obrazki będą posiadały podgląd). Można będzie kliknąć w dowolny element w celu dodania go do edytora. Można wstawić wszystko poprzez kliknięcie w przycisk "Wstaw wszystko". Po wstawieniu załącznika do edytora, wyświetlany będzie albo obraz jeśli jest to zdjęcie, albo link jeśli jest to coś innego (a nie jak obecnie tag "[attach=XXX]").

Możesz też oczywiście usunąć załącznik, który będzie automatycznie usunięty z edytora jeśli jest już wstawiony.

Zobacz demo

Szybkie "Przeciągnij i upuść"

Oprócz interakcji z panelami, jeśli korzystasz z wspieranej przeglądarki, możesz przeciągnąć prosto do edytora. Automatycznie rozpoznane zostanie, czy przesłane pliki są zdjęciami, czy innymi plikami i doda je do odpowiedniego panelu automatycznie.

Zobacz demo

Adresy obrazków

W panelu "obraz" istnieje dodatkowa zakładka "z adresu URL", która pozwala wstawić obraz z adresu URL.Podczas wpisywania adresu URL podgląd jest wyświetlany i można dodatkowo wstawić link do obrazu.

Zobacz demo

Moje pliki

W IP.Board aktualnie znajduje się przycisk "Moje Media", który pozwala wstawić treści napisane w innej części serwisu (przykładowo zdjęcia z IP.Gallery lub pliki z IP.Downloads) do edytora. W IP.Board 4 ta opcja znajduje się w oknach dialogowych "Obrazki" i "Załączniki".

Tak jak w przypadku załączników wstawiona treść zostanie od razu pokazana, a nie jak ma to miejsce dotychczas, że wyświetlany jest tag "[sharedmedia=XXX]"

Spanner

Wprowadzenie

Edytor postów jest bez wątpienia jedną z najczęściej używanych funkcji w IP.Board, ponieważ dzięki niemu użytkownicy mogą dodawać nowe wpisy na forum. Funkcje edytora ewoluowały wraz z rozwojem forum z prostego okna tekstowego, w które użytkownicy mogli wpisywać BBCody do edytora typu WYSIWG (What You See Is What You Get)

W IP.Board 4 postanowiono skupić się na tym, aby edytor był tak dobry jak to możliwe: bogaty w funkcje, intuicyjny z punktu widzenia użytkownika i wysoce konfigurowalny.

W cyklu 4 wpisów poświęconych edytorowi opisane zostaną funkcje edytora i pokrewne funkcjonalności (jak emotikony, załączniki, itp, opcje dostosowywania), które będą dostępne w IP.Board 4.

Poniżej przedstawiony jest screen pokazujący jak domyślnie wygląda edytor w wersji desktopowej:

blogentry-108264-0-76894200-1370431713.png

Cytowanie

Funkcją dodaną w IP.Board 3.x było "cytowanie wizualne" - gdy dodawany był cytat w edytorze był on pokazywany tak, jak będzie wyglądał po dodaniu posta, a nie w formie BBCodów.

W IP.Board 4 rozwiązanie to działa w oparciu o CSS3, a nie jak poprzednio przy użyciu JavaScriptu, co czyni funkcjonalność bardziej niezawodną i łatwą w użyciu.

Kody

Przepisany został także sposób wstawiania do edytora kodów, tak aby był bardziej niezawodny.

Dodając kod najpierw wywoływany jest edytor, który obsługuje podświetlanie składni:

blogentry-0-0-25229800-1370444893.png

Po wstawieniu, zobaczysz kod dokładnie tak, jak będzie wyświetlany po wysłaniu, można będzie wchodzić w interakcje z nim tak jak można się tego było spodziewać:

blogentry-0-0-08258200-1370444895.png

Spojlery

Spojlery są teraz również wizualne (choć oczywiście nie są one prawdziwym WYSIWYG), a wbudowana funkcja jest domyślnie włączona.

Po kliknięciu na przycisk spoiler będziesz miał zaciemnione okno, w które należy wpisać treść:

blogentry-0-0-30713900-1370445068.png

Spojlery wyświetlają w temacie takie samo zaciemnione okno z tekstem "Kliknij aby zobaczyć". Po kliknięciu ciemne okno znika, a pojawia się zawartość.

Emotikony

W IP.Board 4 zarządzanie emotikonami zostało całkowicie zmienione. Teraz będziesz mógł utworzyć wiele "grup", zarządzać ich kolejnością metodą "przeciągnij i upuść" oraz wgrywać wiele emotikon jednocześnie.

Zobacz demo

Po kliknięciu w przycisk "emotikony" w edytorze, zobaczysz okienko z przeglądem wszystkich grup. Jeśli Twoje forum używa domyślnych emotikon, to jest na tyle duże, aby pokazać wszystkie emotikony, jednak jeśli chcesz zainstalować wiele emotikon, można wybrać dowolną grupę z rozwijanego menu, aby wyświetlić wszystkie emotikony w tej grupie lub użyj paska wyszukiwania, aby znaleźć konkretną emotikonę.

Ponadto, ostatnio używane emotikony będą pokazane w prawym górnym rogu.

Zobacz demo

Osadzone media

W wersji 3.0 wprowadzony został BBCode Media. Poprzez opakowanie adresu URL mediów w serwisach takich jak YouTube czy Vimeo adres URL był zastępowany w poście w osadzony player. W późniejszej wersji dodana została obsługa automatycznego osadzania, dzięki czemu wystarczy wkleić link a kod zostanie osadzony automatycznie.

W IP.Board 4 działa to tak samo, ale zostały dodane pewne ulepszenia:

Podgląd

Jeśli wpiszesz adres URL do obsługiwanego media w oknie "Link", podgląd będzie wyświetlany w oknie dialogowym - możesz wybrać, czy chcesz wstawić player, czy po prostu regularny link. Jeśli wstawisz player, to pokaże się on bezpośrednio w edytorze.

Zobacz demo

oEmbed

Obecnie adresy URL pobierane są do osadzonego playera, są zarządzane z poziomu panelu administratora. Chodziło o to, żeby pozwolić administratorom dodać wsparcie dla dodatkowej usługi, jednakże powodowało to pewne problemy, np. gdy YouTube zmieni format linków lub zmieni kod HTML w większości społeczności przestanie to działać, dopóki nie zostanie wydana aktualizacja, poprawiająca ten błąd.

oEmbed to API, które pozwala na wykonywanie połączeń do operatora, podając mu adres URL i w odpowiedzi dostajemy najlepszy kod HTML do wykorzystania, jeśli adres URL może być osadzone. W IP.Board 4.0, jeśli wstawiany URL pochodzi z serwisu YouTube, Flickr, Vimeo, College Humor czy Hulu, nawiązywane jest połączenie z oEmbed w celu uzyskania zawsze aktualnego kodu embed.

 

Spanner

Jednym z celów IPS dla wersji 4.0 IP.Board była poprawa treści. Innymi słowy, chciano wyeksponować treść nawet jeśli jest ona pisana w innej części forum.

Sidebar, który pojawiał się w IP.Board 3.x z boku strony głównej, pomagał w realizacji tego celu przynajmniej w pewnym stopniu. Jednakże użytkownicy, którzy odwiedzają forum rzadko, mogą przegapić cenną zawartość. Stało się to jeszcze bardziej istotne, gdy postanowiono, że IP.Board będzie samodzielną aplikacją. Ale co zrobić, jeśli strona skupiona jest na galerii lub jeśli IP.Board nie jest nawet włączone?

Rozwiązaniem jest pokazanie sidebara we wszystkich aplikacjach tak jak pokazano to na przykładzie IP.Downloads.

blogentry-358840-0-52348800-1392676994.png

Ze screenu można zauważyć, że blok "Ogłoszenia" nie jest specyficzny dla IP.Downloads. Wszystkie bloki mogą być pokazywane w dowolnej aplikacji i są konfigurowalne poprzez uprawnienia moderatora.

Od wersji IP.Board 4 sidebar będzie globalny. Ważne jest aby pamiętać, że bloki mogą być włączane i wyłączane. Niektóre podstrony wymagają więcej miejsca aby idealnie wyświetlić treść (np. widok miesięczny w IP.Calendar). Ponadto sidebar można różnie skonfigurować w zależności od obszaru strony. Można np. pokazywać blok z najnowszymi tematami w aplikacji IP.Board lub blok z najnowszymi plikami w aplikacji IP.Downloads. Można też pokazywać oba bloki jednocześnie lub nie pokazywać żadnego.

Edytowanie

Edycja odbywa się bezpośrednio od strony frontendu zamiast w ACP i mogą być dostosowywane na podstawie aplikacji, modułu lub indywidualnych preferencji. Pomijając kwestie techniczne oznacza to, że dla każdej podstrony można mieć inny sidebar. Kolejność boksów jest oczywiście konfigurowalna przy pomocy interface'u "przeciągnij i upuść", a niektóre sidebary mają dodatkowo opcje konfiguracyjne.

Pod adresem http://community.invisionpower.com/blogvideos/editing_sidebar.swf możecie zobaczyć demo pokazujące zarządzanie blokami.

Cache'owanie

Z takim podejściem trzeba zadbać o to, aby wydajność nie została naruszona, dlatego sidebar obsługuje różne rodzaje cache'owania wyjścia. Bloki takie jak np. aktywni użytkownicy, które muszą być zawsze aktualne, nie wykorzystują żadnego buforowania. Poziom buforowania jest określany przez autora podczas pisania bloku.

Podsumowanie

Integracja społeczności jest kluczem platformy IPS i nowy pasek boczny w IP.Board 4 rozszerza możliwości pozwalając na skuteczne udostępnienie treści we wszystkich obszarach strony.

Spanner

Różni administratorzy mają zazwyczaj inne role na forum - szczególnie na większych forach, w których może być ktoś odpowiedzialny za skiny, inny za zgłoszenia a jeszcze inny za zarządzanie. W IP.Board 3.x mamy "zakładki", które pozwalają na stworzenie menu często używanych funkcji.

W IP.Board 4 pojawiło się dużo przemyśleń na ten temat. W końcu programiści doszli do wniosku, że nie ma sensu powielać rozwiązania dostępnego w każdej przeglądarce. Jednakże personalizacja menu jest ważnym elementem. W związku z tym postanowiono pozwolić użytkownikom na reorganizację menu.

Oznacza to, że każdy administrator może ustawić menu pod siebie tak, aby wygodnie mu się korzystało z panelu administratora. Przykład działania można zobaczyć pod adresem: http://community.invisionpower.com/blogvideos/acp_reorder.swf

Spanner

Co prawda nie zostanie tutaj pokazana pełna funkcjonalność ACP w IP.Board 4, ale zostaną przedstawione pewne rzeczy.

Informacje ogólne

IP.Board 4 przynosi ze sobą nowy framework CSS, który ma na celu modularyzację stylów. Jest to coś, nad czym zaczęto prace jeszcze w IP.Board 3.2, ale w tamtym czasie nie mogło to rozwiązanie zastąpić całkowicie struktury. Nie ma już jednego głównego pliku ipb_styles.css. Od teraz będzie kilka mniejszych plików, a każdy z nich będzie odpowiadał za coś innego. Jest jeden plik odpowiedzialny za tabele, inny dla formularzy, inny dla przycisków itp.

Daje to kilka kluczowych korzyści. Po pierwsze, kiedy musimy poprawić błąd, powiedzmy, w postaci pliku CSS, IP.Board 4 nadal będzie w stanie automatycznie zaktualizować wszystkie inne pliki CSS dla Ciebie. W wersji 3.x jeden błąd w ipb_styles.css mógł oznaczać, że cały plik musiał być ręcznie aktualizowany. Po drugie, będzie o wiele bardziej oczywiste dla twórców szablonów gdzie szukać konkretnych rzeczy. Potrzebujesz do stylu przycisku? Znajdziesz go w buttons.css. Łatwe. I po trzecie, jeśli budujemy strony w IP.Content, a chcesz korzystać z stylów przycisków z IP.Board, możesz po prostu włączyć ten jeden plik CSS bez dołączania całego frameworka.

CSS jest oczywiście łączony i kompresowany przed dostarczeniem do przeglądarki, ale w środowisku programistycznym jest tak jak opisałem to powyżej.

W IP.Board 4 zarówno frontend jak i panel administratora, dzielą te same frameworki CSS oraz JavaScript. Dzięki temu twórcy skinów będą mogli tworzyć szablony, które działają zarówno w ACP jak i dla użytkownika. Oczywiście robiąc poprawkę poprawiane będą oba obszary.

Nim przejdziemy dalej pragnę wyjaśnić, że pomimo powyższego frontend i ACP mają różne wyglądy. Dzieje się to za sprawą tego, że w framework używany w ACP rozszerza pewne części stylów w zależności od potrzeb.

Cele

Co chcemy osiągnąć w ACP? Obecne ACP jest często uważane za najlepiej wyglądające z dużych platform forumowych, więc przeprojektowanie tego to duże przedsięwzięcie.

  • Lepsze użytkowanie miejsca. Obecnie ACP wykorzystuje pionową przestrzeń do głównego menu i poziomą przestrzeń do menu aplikacji. W erze monitorów panoramicznych może to być lepiej wykorzystane.
  • Pozbycie się rozwijalnych menu. Obecne menu jest trudne do wykorzystania zwłaszcza, jeśli chcemy przeglądać dodatkowe aplikacje. Musimy wtedy przebrnąć przez menu innych aplikacji.
  • Większa spójność strony. Obecna wersja ACP posiada interaktywne tabele (np. lista użytkowników), ale nie każda tabela wykorzystuje tę funkcjonalność. Jeśli ma to tylko sens to każda strona powinna oferować podobną funkcjonalność.
  • Lepsza stylizacja. Ludzie nie są fanami różowego jak się okazuje. W związku z tym trzeba będzie iść w inne kolory np. gradienty niebieskiego.
  • I coś dużego: lepsze wsparcie dla urządzeń mobilnych. Do tej pory korzystanie z ACP na urządzeniach mobilnych było prawie niemożliwe. Nadszedł czas, żeby można było w pełni zarządzać społecznością także na urządzeniach mobilnych.

Resposywność

Panel administratora w IP.Board 4 jest w pełni responsywny, dzięki czemu pozwala zrobić w nim wszystko zarówno na telefonie jak i na tablecie.

Podgląd

Poniżej przedstawione są screeny z wyglądu panelu administratora, zarówno na komputerze stacjonarnym jak i na telefonie.

blogentry-1094-0-20085200-1375651560.png

blogentry-1094-0-46026500-1375652991.png

Nawigacja

Po pierwsze, i chyba najważniejsze, jest nawigacja. Na komputerach Twoje aplikacje umieszczone są na dole po lewej stronie. Menu można aranżować, a każdy użytkownik z dostępem do panelu administratora może je przereorganizować według własnych potrzeb.

W urządzeniach mobilnych nie ma miejsca oczywiście na duże menu, dlatego jest ono aktywne dopiero po kliknięciu w ikonę w prawym górnym rogu.

blogentry-1094-0-85526600-1375654840.png

Tabelki

Na screenach widać nowy system wyświetlania danych w tabelkach. W widoku mamy filtry na górze, pole wyszukiwania i zaawansowane (popup), a nagłówki tabeli można kliknąć, aby dynamicznie sortować dane za pośrednictwem ajax.

Formularze

blogentry-1094-0-38359700-1375666776.png

blogentry-1094-0-01948000-1375666284.png

Zakładki

Zakładki są szeroko stosowane, w miarę potrzeby. Oto zrzuty ekranu pokazujące typową stronę:

blogentry-1094-0-26958500-1375667467.png

blogentry-1094-0-24753400-1375667677.png

Wideo z wersji mobilnej

Poniżej przedstawiam krótki film wideo pokazujący jak działa panel administratora na urządzeniu mobilnym. Film znajdziecie pod adresem http://community.invisionpower.com/blogvideos/responsive-acp.swf

Spanner

IP.Board w wersji 3.x wspiera wysyłanie wiadomości e-mail w formacie HTML. Jednakże na ograniczenia czasowe jakie wtedy mieli programiści, e-maile HTML używają tej samej treści co e-maile tekstowe, ale opakowane są w prosty kod HTML. Dodatkowo użytkownicy musieli zdecydować, czy chcą otrzymywać e-maile w formacie HTML, czy zwykłego tekstu za pomocą ustawień preferencji. Ogólnie średnio zadowalające rozwiązanie dla użytkowników.

Obsługa e-maili w IP.Board 4.0

W IP.Board 4.0 użytkownik nie musi wybierać formatu w jakim chce otrzymywać wiadomości e-mail. Aplikacja wysyła oba typy w jednej wiadomości i klient pocztowy decyduje, który format wyświetlić.

System szablonów e-mail

W IP.Board 3.x zawartość e-maili była definiowana w zasobach językowych - jeden zasób odpowiadał zarówno za zwykłą treść e-maila jak i za treść HTML. Ponieważ poprawieniu miał ulec sposób wysyłania wiadomości, trzeba było to zmienić.

W IP.Board 4.x każdy rodzaj e-maila będzie posiadał dwa szablony - jeden dla wersji HTML a jeden dla zwykłej wersji. Oznacza to lepsze wyświetlanie treści, które mogą być tworzone tylko na potrzeby wersji HTML, pozostawiając zwykłą wersję jako prosty tekst. Szablony e-mail korzystają z systemu skinów, co oznacza, że mają pełne wykorzystanie logiki, tagów szablonów i innych - tak możemy dostosować treść wiadomości w zależności od tego do kogo ją wysyłamy. Same szablony mogą być oczywiście dodawane w panelu administratora, co nie jest przełomową rzeczą, ale znacznie ułatwia pracę w porównaniu z wersją 3.x.

Wygląd szablonu e-mail

Poprawione zostały szablony e-maili tak, aby każdy rodzaj e-maila posiadał swój szablon. Przykładowo dane w e-mailu rejestracyjnym powinny być inne niż dane w powiadomieniu o temacie.

Kodowanie szablonów e-mail nie jest prostą sprawą, niestety. Najnowsza wersja Microsoft Outlook używa systemu renderowania Microsoft Word, a Gmail usuwa wszystkie style CSS zawarte w znaczniku style - a to dopiero początek pułapek. To sprawia, że projektowanie szablonów e-mail nie jest sprawą prostą, bo jedną z podstawowych rzeczy jest zapewnienie wspólnego wyglądu.

W efekcie tego postanowiono zastosować prosty wygląd szablonów e-mail, który będzie dobrze działać na większości witryn.

Dla tych klientów pocztowych, którzy są trochę bardziej... zaawansowane, szablony w IP.Board 4.0 będą responsywne. Oznacza to, że będą dobrze wyglądać zarówno na urządzeniach mobilnych jak i na komputerze stacjonarnym.

Poniżej przedstawiam kilka screenów prezentujących wygląd szablonów wraz z ich odpowiednikami w wersjach mobilnych.

Stworzenie konta przez administratora

blogentry-1094-0-76874100-13756699391.png

blogentry-1094-0-99812900-13756699301.png

Prośba o dodanie jako znajomego

blogentry-1094-0-32516700-13756699491.png

blogentry-1094-0-12341200-13756699421.png

Nowa prywatna wiadomość

blogentry-1094-0-33328300-13756699681.png

blogentry-1094-0-37202600-13756699582.png

Nowy komentarz profilu

blogentry-1094-0-77897300-13756699711.png

blogentry-1094-0-85372100-13756699691.png

Spanner

IP.Calendar wspiera system RSVP dla wydarzeń od kilku wcześniejszych wersji i jest to dobrze odbierany dodatek do kalendarza. Tam, gdzie jest to dozwolone użytkownicy mogą podczas dodawania wydarzenia włączyć RSVP i tam, gdzie jest to dozwolone, inni użytkownicy mogą na takie żądanie odpowiedzieć. Funkcjonalność ta jest przydatna dla realnych wydarzeń, ponieważ pomaga organizatorom poznać ilość uczestników wydarzenia. W IP.Calendar 4 zostało dodane kilka ulepszeń względem RSVP.

Limity RSVP

Często bywa tak, że mamy ograniczoną ilość miejsc. Może się zdarzyć tak, że pomieścić tylko 10, czy 20 osób i wiesz to wcześniej. W takich sytuacjach będziesz mógł ograniczyć ilość RSVP dla tego wydarzenia.

Tak? Nie? Może?

Aby żądania RSVP były użyteczne inne systemy tego typu pozwalają na określenie tak, nie, może. Innymi słowy, zamiast pozwolić powiedzieć tylko "tak, idę", czasami użyteczne będzie pozwolić użytkownikom, że nie przyjdą albo że może będą uczestniczyć. IP.Calendar od wersji 4.0 będzie obsługiwał odpowiedzi tak/nie/może dla wydarzeń. Poza jednym zastrzeżeniem - jeśli odgórnie narzucimy limit uczestników, opcja "może" będzie niedostępna. To oczywiste, ponieważ czy głos "może" zajmuje miejsce, czy nie?

Kiedy żądanie RSVP jest włączone dla wydarzenia prezentowana będzie opcja, która pozwala opuścić wydarzenie, jeśli zmienimy zdanie.

blogentry-46197-0-64900300-1392605678.png

Pobieranie listy gości

Jeśli żądanie RSVP jest włączone dla wydarzenia to każdy, kto może zobaczyć listę uczestników, będzie mógł pobrać listę gości w postaci pliku PDF. Jest to szczególnie przydatne dla organizatora wydarzenia w przypadku, gdy potrzebuje mieć listę gości na takim wydarzeniu.

RSVP dla importowanych wydarzeń

Podczas konfigurowania importu z iCalendar w panelu administratora, będzie można włączyć lub wyłączyć żądania RSVP dla zaimportowanych wydarzeń. Będzie to wyglądać analogicznie jak w poprzednich wersjach IP.Calendar. W wersji 4.0 dojdzie natomiast możliwość włączenia żądań dla wybranego kanału.

Podobnie jak w IP.Calendar 3.x, wydarzenia wyeksportowane do iCalendar będą zawierały listę uczestników.

Jeśli podczas importowania z iCalendar dostarczona zostanie również lista uczestników i będzie na niej użytkownik forum (weryfikacja po adresie email), to zostanie on automatycznie dodany do wydarzenia.

Spanner

IP.Board 4 jest modernizacją istniejącej linii oprogramowania, a właściwie jest to napisane zupełnie od nowa oprogramowanie. Dzięki temu programiści mogli także popracować trochę nad wyglądem. Ponadto uważają, że słowo "motywy" jest nowocześniejesze i lepsze niż "skiny".

Zarządzanie motywami w IP.Board 4

Jak można było się spodziewać interface, został całkowicie zmieniony w IP.Board 4. Wszystkie znane nam elementy są tam dostępne, ale w uproszczonej formie co ułatwia nam zarządzanie motywami.

blogentry-62-0-29956100-1377680008.png

Jak widać ze screena, autorzy motywów mogą teraz poinformować klientów kiedy pojawi się aktualizacja ich motywu. Interface sprawia, że korzystanie z nowego modelu drzewiastego jest prostsze, a wyszukiwanie i reorganizacja motywów jeszcze szybsza.

W IP.Board 3 można zmienić logo forum. W IP.Board 4 proces zmiany loga został jeszcze bardziej uproszczony. Pola do wgrywania są wprost dostępne w formularzu edycji motywu. Możesz nawet wgrać obrazek favicon czy obrazek do dzielenia się na Facebooku.

blogentry-62-0-66510200-1377680009.png

Pobieranie i wgrywanie motywów

W IP.Board 4 wgrywanie i pobieranie motywów nie może być prostsze. Wystarczy wybrać z menu i gotowe. Nie będziesz musiał przechodzić do innej części panelu administratora aby to wykonać.

blogentry-62-0-99090000-1377680010.png

Zarządzanie konfliktami

Co się stanie jeśli wgrasz nową wersję motywu, ale zawiera ona zmiany w szablonach, w których Ty także dokonałeś zmian? Będziesz mógł przejrzeć te zmiany i wybrać, która wersja ma zostać użyta.

blogentry-62-0-13116300-1377680002.png

Edytowanie szablonów i stylów CSS

Edytor szablonów i stylów CSS powinien być znany obecnym użytkownikom IP.Board. Edytor wspiera teraz w pełni kolorowanie składni, dzięki czemu zmiany w kodzie będą jeszcze prostsze.

blogentry-62-0-92329600-1379500701.png

Składnia szablonu jest też o wiele bardziej zwarta, co widać na powyższym screenie. Dodanych zostało także kilka rzeczy, tak aby zmniejszyć ilość wymaganej logiki.

Jedną z potrzeb jest załadowanie jakiegoś szablonu jeśli warunek jest spełniony:

{{if member.isAdmin()}}{template="admin_bar"}{{endif}}

Teraz można będzie można umieścić warunek wewnątrz szablonu w taki sposób:

{template="admin_bar"if="member.isAdmin()"}

Będzie to łatwiejsze do czytania i zmniejszy bałagan wizualny. Połączenie lepszej składni i znaczników HTML5 dramatycznie zredukowało rozmiar często edytowanych szablonów, takich jak globalTemplate, który jest używany aby zbudować stronę.

Poniższy screen pokazuje globalTemplate wersji 4 i dla porównania część globalTemplate z wersji 3.4, który posiada ponad 340 linii!

blogentry-62-0-88290100-1379500698.png

Spanner

Wprowadzenie

IP.Board musi przechowywać wiele różnych plików - załączniki, zdjęcia przesłane przez użytkowników, pliki CSS i JavaScript czy też emotikony, itp.

W IP.Board 3.x różne obrazy są przechowywane w różnych miejscach:

  • Pliki wysyłane przez użytkowników znajdują się w folderze /uploads.
  • Pliki CSS, JavaScript, obrazy i emotkikony są przechowywane w folderach /style_*. Jeśli chcesz, to te treści mogą być dostarczane przez CDN, ale trzeba je tam samemu przekopiować.
  • Inne fragmenty danych są zapisywane na dysku jako mechanizm buforowania. Ma to taki sam problem z równoważeniem obciążenia środowiska jak wysyłanie plików.
  • Niektóre aplikacje miały inne metody - na przykład, IP.Downloads pozwala na przechowywanie plików na zdalnym serwerze za pomocą protokołu FTP.

W IP.Board 4 zostało to wszystko wyciągnięte i został zbudowany dużo lepszy system do przechowywania plików.

Przechowywanie plików

W IP.Board 4 masz kilka różnych sposobów przechowywania plików:

  • Na lokalnym serwerze
  • Na zdalnym serwerze przy użyciu protokołu FTP
  • Jako dane binarne zapisane w bazie danych
  • Na Amazon S3

Możesz ustawić różne konfiguracje i wybrać, która konfiguracja ma być użyta dla których typów plików. Przykładowo, zdjęcia użytkowników możesz przetrzymywać w Amazon S3, a załączniki na serwerze lokalnym. Możesz również zmienić konfigurację w dowolnym momencie, a system automatycznie obsłuży przeniesienie danych.

Wszędzie będzie używany do zapisu system centralny - dla IP.Downloads i IP.Gallery również.

blogentry-108264-0-99418100-1380206764.png

blogentry-108264-0-82653300-1380206769.png

Cache'owanie

W IP.Board jest wiele miejsc, w których pobierane są w kółko te same dane np. ustawienia, zasoby językowe, informacje o zainstalowanych aplikacjach itp. Jeśli te dane będą zapisane w pamięci podręcznej, to nie tylko zmniejszymy obciążenie bazy danych, ale również PHP nie będzie musiało ponownie przetwarzać tych danych.

W IP.Board 3.x niektóre z tych rzeczy mogą być przetrzymywane w pamięci podręcznej, ale jest to dość trudne w konfiguracji.

W wersji 4 to się zmieniło. Do rzeczy, które muszą być przetrzymywane (np. skompilowane szablony HTML), można wybrać system plików lub bazę danych. Dane te następnie mogą być buforowane i korzystać z pamięci podręcznej (jak ustawienia, dane aplikacji, itp) przy użyciu jednej z pięciu metod buforowania:

  • APC
  • eAccelerator
  • Memcached
  • Wincache
  • XCache

blogentry-108264-0-92390400-1380208888.png

Spanner

W IP.Board 3.x była grupa ustawień, która pozwalała na określenie reklam w HTML. Można włączyć lub wyłączyć reklamy i określić kod, który będzie w nagłówku lub w stopce forum. Globalne reklamy można nadpisać na stronie głównej lub w widoku forum, czy tematu. Jeśli posiadamy zainstalowany dodatek IP.Nexus, to ustawienie przekierowuje nas do ustawień reklam, w których można dodatkowo ustawić kilka dodatkowych opcji (między innymi kliknięcia lub wgrać obrazek z dysku).

Rozwiązanie to nie było najlepsze, ponieważ bez IP.Nexus ustawienia te były zbyt ubogie, natomiast po instalacji IP.Nexus następowało przekierowanie do innej aplikacji, co powodowało dezorientację u niektórych użytkowników.

IP.Board 4 porządkuje to poprzez połączenie obu systemów w jeden i poprawiając funkcjonalność.

Konfiguracja reklam

blogentry-46197-0-24512700-1380310006.png

Od teraz mamy przede wszystkim całą funkcjonalność w jednym miejscu niezależnie od tego, czy mamy zainstalowany IP.Nexus, czy nie. Oczywiście z zainstalowanym IP.Nexus funkcjonalność będzie rozszerzona i zajdzie dodatkowo możliwość sprzedawania reklam użytkownikom forum.

Możemy tworzyć zarówno reklamy HTML jak i bazujące na obrazkach. Można także utworzyć wiele reklam w tej samej lokalizacji (o tym za chwilę). Dostępne jest także ustawienie, które pozwala powiedzieć oprogramowaniu, które reklamy pokazać jeśli jest ich więcej niż jedna w danej przestrzeni (obejmuje wybranie losowo reklamy, wyświetlenie nowszej reklamy, wyświetlenie starszej reklamy oraz wyświetlenie reklamy z mniejszą ilością kliknięć).

Możliwe jest także ustawienie dat rozpoczęcia i zakończenia oraz wyłączenie reklamy jeśli osiągnie określoną ilość kliknięć (w przypadku reklam graficznych). Na stronie możemy filtrować reklamy po statusie (status można zmienić w locie na tej stronie). Jeśli mamy zainstalowany IP.Nexus posiadamy dodatkowy status "oczekujące". Jest to status, który otrzymują reklamy zakupione ale jeszcze nie zatwierdzone.

Jak widać na zrzucie ekranu, JavaScript został usunięty z podglądu ze względów bezpieczeństwa.

Jeśli mamy włączone cachowanie danych, reklamy będą zapisywane w pamięci podręcznej w celu zwiększenia wydajności

Niektóre nowe funkcjonalności

Jeśli jesteś zaznajomiony z obecną wersją IP.Nexus to wiesz, że istnieje możliwość niepokazywania reklamy wybranym grupom, w celu np. pobierania od nich abonamentu. Ta funkcjonalność także została przeniesiona do nowej wersji IP.Board, do której doszło także kilka ulepszeń.

Możliwość określenia kodu SSL reklamy

Reklamy Google'a nie posiadają wersji SSL kodu reklamy, a tym samym wyświetlanie ich na bezpiecznej stronie może powodować pojawienie się komunikatu. Jest to kłopotliwe jeśli używasz SSL do logowania lub do sklepu (IP.Nexus), gdyż daje wrażenie, że strona jest niebezpieczna.

Teraz będziesz mógł ustawić alternatywny kod dla takiej strony lub nie pokazywać w ogóle tej reklamy na takich stronach.

Możliwość określenia wielu obrazków

Podczas wgrywania obrazków możesz wgrać również małe i/lub średnie wersje obrazka. Mały rozmiar zostanie użyty, gdy strona będzie wyświetlana na ekranach urządzeń mobilnych. Przy większych rozdzielczościach zostanie wybrany kolejny najlepszy rozmiar.

Nie ma możliwości ustawienia kodu alternatywnego rozmiaru dla reklam HTML, ponieważ większość partnerów reklamowych albo wpiera responsywne rozdzielczości, albo posiada odrębne wytyczne dla takich stron.

Jeśli używasz CDN takich jak Amazon S3 do przechowywania plików w IP.Board 4.0, twoje bannery reklamowe będą serwowane z CDN.

Obsługa aplikacji

W IP.Board 4 wszystkie aplikacje, które będą chciały wspierać reklamy, będą mogły to zrobić poprzez rozszerzenie. Wszystkie takie aplikacje będą musiały mieć rozszerzenie reklam, a w szablonie wywoływać odpowiedni kod w miejscu, w którym reklama ma się wyświetlać. Możliwe będzie także dodanie własnych ustawień (przykładowo aplikacja forum pozwala na konfigurację forów w których reklama ma być wyświetlana).

Podczas tworzenia skinu można przenosić reklamy w dowolne miejsca. Trzeba będzie tylko przenieść odpowiedni znacznik w wybrane miejsce.

Własne lokalizacje

Od wersji IP.Board 4 można będzie w łatwy sposób zdefiniować niestandardowe miejsce wyświetlania reklamy. Definiowanie miejsca w którym ma się pojawiać reklama w skinie jest tak proste jak wklejenie tagu, gdzie ma się ona wyświetlać.

Spanner

Kilka lat temu IPS zrewolucjonizował edycję skinów w IP.Board dodatkiem "Wizualny edytor stylów". Narzędzie to pozwala w szybki sposób zmienić kolorystykę naszego skinu tak aby była dopasowana np. do naszej strony. Niewątpliwie zaletą tego rozwiązania jest to, że efekt pracy widzimy w trybie rzeczywistym.

Żegnaj wizualny edytorze, witaj trybie prostego edytora

W wersji IP.Board 4 narzędzie to zostało przepisane od podstaw, a przy okazji zmieniono mu także nazwę. Od teraz jest to także integralna część pakietu, a nie licencjonowany dodatek. Dodatek zachowuje swoją dotychczasową funkcjonalność, ale ma znacznie lepszy interface, większą kontrolę oraz wsparcie gradientów. Sprawdźmy jak to wygląda!

Kiedy tworzysz nowy szablon, możesz go utworzyć w jednym z dwóch trybów: manualnym oraz prostego edytora. Jak można się spodziewać, tryb manualny pozwala na pełną edycję HTML i CSS. Tryb prostego edytora pozwala natomiast na łatwą edycję szablonu z podglądem na żywo.

blogentry-62-0-59021600-1386677464.png

Po dodaniu szablonu możesz go uruchomić z listy szablonów dostępnej w panelu administratora, klikając w przycisk różdżki. Jeśli potrzebujesz nadal możesz edytować szablony HTML i CSS.

blogentry-62-0-78821000-1386683903.png

Tryb prostego edytora jest uruchamiany w nowym oknie przeglądarki lub nowej zakładce (w zależności od ustawień przeglądarki). Warstwa z pływającą paletą znana z IP.Board 3 była trochę kłopotliwa, gdyż zajmowała sporo miejsca i trzeba było ją przenosić, żeby zobaczyć zmiany. W IP.Board 4 został stworzony sidebar, który jest umieszczony na stałe i oznacza to, że nie musimy przeładowywać strony, żeby zobaczyć zmiany.

blogentry-62-0-61720100-1386683902.png

Można szybko zmienić kolorystykę szablonu używając opcji koloryzacji. Pozwala to zmienić szybko i łatwo kolorystykę skinu.

blogentry-62-0-62531300-1386677465.png

Ograniczeniem wizualnego edytora skinów w IP.Board 3 było to, że jeśli gdzieś były gradienty, to nie mógł on sobie z nimi poradzić i je usuwał, zastępując je samym kolorem. Tryb prostego edytora w IP.Board 4 obsługuje już gradienty i takiego problemu nie będzie.

blogentry-62-0-77778500-1386677468.png

Niektóre z fantastycznych nowych ustawień skinów, w które wyposażony został IP.Board 4 są dostępne do edycji w panelu ustawień. Jest to naprawdę szybki i wygodny sposób na zmianę tych ustawień.

blogentry-62-0-65735800-1386677469.png

Chociaż prosty edytor pozwala zmienić większość kolorów w ramach oprogramowania, może się zdarzyć, że będziesz chciał napisać kilka reguł CSS, aby dopasować skin do swoich potrzeb. Mamy na to także rozwiązanie.

blogentry-62-0-65836200-1386677466.png

Możesz zostawić skin w trybie prostego edytora tak długo jak będziesz chcieć. Można jednak zdecydować, że chcemy trochę więcej kontroli i musisz zmienić coś w CSS'ach. Jest to łatwe do zrobienia. Wystarczy wybrać opcję konwersji szablonu do trybu manualnego.

blogentry-62-0-40063400-1386677463.png

Nigdy wcześniej tworzenie skinów nie było tak proste! Dzięki temu narzędziu możemy w prosty sposób stworzyć własny skin, a zmiany obserwować w trybie rzeczywistym.

Spanner

Mała historia

Przez wiele lat IP.Board funkcjonował we względnie normalnym modelu zarządzania treściami. Dla przykładu temat mógł być zatwierdzony lub oczekujący na zatwierdzenie. Jeśli moderatorowi nie podobał się wątek mógł go usunąć. Działało to dobrze przez wiele lat, ale zmiany technologiczne wymagały zmiany w tym procesie. Podczas ewoluowania oprogramowania zaszła potrzeba obsługi wszystkich treści w jednolity sposób i tak stara koncepcja "kosza" przestała być potrzebna. Dodatkowo wiele forów zatrudniających moderatorów nie chce im umożliwiać całkowitego usuwania treści, ale moderator wciąż musi posiadać narzędzia umożliwiające posprzątanie tego bałaganu.

Kilka lat temu wprowadzone zostało pojęcie "miękkie usunięcie". W praktyce oznaczało to, że gdy użytkownik usunie temat zniknie on z prezentowanych treści, ale nie zostanie fizycznie usunięty z bazy. Administrator może decydować kto może miękko usuwać tematy, a kto może te tematy pokazać ponownie.

Dostępne były wówczas dwa sposoby usuwania: "miękkie usunięcie" oraz "twarde usunięcie". Twarde usunięcie usuwało tak naprawdę nie od razu z bazy danych. W tym momencie ustawiana była odpowiednia flaga, a zadanie w odpowiednim momencie usuwało takie wpisy z bazy danych.

Kiedy klienci zaczęli mylić tę terminologię (nie ma się co dziwić), "Twarde usunięcie" zostało ponownie przemianowane w "usuń", "miękkie usunięcie" zostało zamienione na "ukryj". Niemniej jednak nadal były problemy ze statusami:

  • Treść oczekująca na zatwierdzenie (odrzucona)
  • Treść zatwierdzona i widoczna (zatwierdzona)
  • Treść ukryta lub miękko usunięta (ukryta)
  • Treść usunięta, ale jeszcze nie usunięta z bazy danych przez zadanie (oczekująca na usunięcie)
  • Treść usunięta bezpowrotnie z bazy (usunięta)

A jak to wygląda w IP.Board 4?

Po przeglądnięciu potrzeb administratorów i urealnieniu działania moderatorów programiści postanowili uprościć ten proces.

IP.Board 4 ma tylko czterech z powyższych stanów i zachowują się one w sposób jakiego można było oczekiwać.

  • Jeśli wysłana treść wymaga zatwierdzenia przez moderatora, będzie posiadać status odrzucone. Jeśli treść nie będzie wymagała zatwierdzenia przez moderatora, będzie od razu posiadać status zatwierdzone i będzie widoczna od razu.
  • Jeśli moderator posiada uprawnienia do ukrywania treści, to będzie w stanie ukryć wszystkie treści, które zostały napisane. Moderator może być lub może nie być w stanie zobaczyć zawartość, która jest ukryta i może być lub może nie być w stanie przywrócić ukryte treści do stanu widocznego (wszystko to zależy od ustawień administratora)
  • Jeśli moderator posiada uprawnienia do usuwania treści, będzie mógł usunąć wszystkie dodane treści. Usuwając treści będą one natychmiastowo trwale usuwane.

Można ustawić tak moderatorów, że będą mogli ukrywać treści lub je usuwać lub obie czynności.

Spanner

Śledzenie treści jest ważnym aspektem interakcji społeczności. Pozwala na powiadomienie, gdy pojawią się aktualizacje treści lub gdy użytkownik skomentuje treść. W IP.Board 4 dokonano pewnych zmian w systemie tak aby uprościć proces oraz aby użytkownik miał pewność, że otrzymuje powiadomienia, które chce otrzymywać.

Śledzenie własnych treści

Jednym z obszarów, który został zaplanowany w IP.Board 4 był proces śledzenia własnych treści. Podczas gdy forum posiada możliwość śledzenia tematów które założyłem lub tematów na które odpisałem, reszta oprogramowania nie posiada czegoś takiego. Chcieliśmy uprościć ten proces i dać użytkownikom możliwość śledzenia treści które dodają tak, aby byli świadomi, że ktoś skomentował ich wpis, a co za tym idzie, aby odwiedzali oni częściej forum i wchodzili w interakcję z innymi użytkownikami.

W IP.Board 4 wszystkie aplikacje będą posiadały możliwość śledzenia treści od razu:

blogentry-46197-0-92050100-1392604115.png

Podczas odpowiadania będzie podobna opcja:

blogentry-46197-0-18447300-1392604353.png

W panelu ustawień powiadomień można włączyć automatyczne śledzenie treści, które dodajesz oraz treści na które odpowiadasz.

Śledzenie innych treści

Możesz także śledzić inne treści dodawane na forum poprzez kliknięcie w przycisk "Obserwuj". Podobnie jak w IP.Board 3.x, można śledzić kontenery (takie jak forum lub kategorie w IP.Downloads) oraz można śledzić treści (tematy lub pliki).

blogentry-46197-0-34913800-1392604607.png

Można śledzić treści publicznie, co oznacza, że inni użytkownicy będą widzieć, iż obserwujesz dany plik, czy kategorię, ale możesz też obserwować anonimowo. Oznacza to, że będziesz otrzymywać powiadomienia, ale inni użytkownicy nie będą wiedzieć, że obserwujesz daną treść. Można wybrać powiadomienie natychmiastowe- wtedy email z informacją zostanie wysłany bezzwłocznie. Można także wybrać powiadomienie dzienne lub tygodniowe. Powiadomienia cykliczne zostały rozszerzone i teraz obsługują wszystkie aplikacje automatycznie. Podobnie jak w IP.Board 3.x, możesz wybrać powiadomienie liniowe na stronie lub email lub oba.

W IP.Board 3.x mogła nastąpić taka sytuacja, że użytkownik pomimo śledzenia treści nigdy nie otrzyma powiadomienia, ponieważ tak sobie skonfigurował metodę powiadomień. W wersji 4 IP.Board rozpoznaje taką sytuację i wyświetla odpowiednie ostrzeżenie.

blogentry-46197-0-51225700-1392604880.png

Spanner

Proces wysyłania w IP.Downloads jest dość skomplikowany, czego nie widać na pierwszy rzut oka. Aplikacja obsługuje dodawanie plików zarówno z dysku, jak i z zewnętrznego adresu URL. Podobnie jest z dodawaniem obrazków do plików. W zależności od wybranej kategorii takie opcje są dostępne. Poprzez ACP można także przesyłać masowo pliki, co jest nie dostępne od strony użytkownika.

W IP.Downloads 4 poprawieniu ulegnie interface oraz sama funkcjonalność.

Wgrywanie plików

Nowy proces wgrywania plików można zobaczyć na filmie

Programiści dołożyli wszelkich starań, aby poprawić przepływ dla użytkownika - podczas przesyłania plików (który może trwać długo) można uzupełniać inne informacje o pliku takie jak metadane lub screeny. Sam postęp wgrywania jest zawsze pokazany na górze ekranu. Na filmie można także zaobserwować jak obsługiwane są zdjęcia.

Masowe wgrywanie plików

Od wersji 4 IP.Dowanloads będzie wspierał masowe wysyłanie plików także dla użytkowników, którzy posiadają odpowiednie uprawnienia. Oznacza to, że użytkownicy posiadający uprawnienia do masowego wgrywania plików nie będą już potrzebować uprawnień do ACP.

Podczas masowego wgrywania plików użytkownik klika przycisk "Wyślij plik" (tak samo jak dotychczas) i wybiera opcję "Chcę przesłać kilka plików naraz". Zobaczy obszar wgrywania plików, ale tym razem proces podawania informacji jest dostępny po wysłaniu formularza. Każdy przesłany plik będzie posiadał osobny zestaw informacji, tagów oraz screenów.

blogentry-1094-0-63810700-1392666605.png

blogentry-1094-0-49992700-1392667203.png

blogentry-1094-0-00618200-1392666922.png

Spanner

Wpis ten przedstawia na przykładach pokrótce responsywny szablon w IP.Board 4.

Co to jest responsywność?

Zanim zacznę opisywać wygląd w IP.Board 4 pozwólcie, że napiszę co to jest responsywność. Responsywny design jest metodą na to, aby wygląd Twojej strony dopasowywał się do ekranu jaki posiada użytkownik. Oznacza to, że jeden motyw obsługuje wygląd zarówno dla komputerów jak i użytkowników telefonów komórkowych.

Kiedy programiści podjęli decyzję o responsywności w IP.Board 4, ich celem było zapewnienie, że użytkownicy urządzeń mobilnych nie stracą na funkcjonalności.

Główna nawigacja

W widoku mobilnym główna nawigacja się zwija i przenosi się do menu dostępnego pod ikoną w prawym górnym rogu. Breadcrumb zamienia się w przycisk "Wstecz", który przenosi nas poziom wyżej niż aktualnie jesteśmy:

blogentry-1094-0-20284000-1399958656.png

Po otworzeniu głównej nawigacji wygląda ona tak:

blogentry-1094-0-05773200-1399958784.png

Moderowanie

Biorąc pod uwagę fakt, że responsywny szablon obsługuje wszystkie funkcjonalności, obejmuje to także moderowanie. IP.Board 4 obsługuje wszystkie możliwości moderacyjne niezależnie od urządzenia, którego używasz. Poniżej prezentuję przykład moderowania zdjęć w galerii. Zwróć uwagę na menu, które pozwala szybko wybrać typ zawartości do moderowania, a także pływający pasek na dole ekranu pozwalający wybrać akcję, która ma być wykonana.

blogentry-1094-0-42646500-1400170361.jpg

Strona ustawień

Pisząc o ustawieniach jako przykładzie, poniżej prezentuję screeny z trzech urządzeń: komputer, tablet i telefon.

blogentry-1094-0-14365000-1399959399.png

blogentry-1094-0-42293400-1399959400.png

blogentry-1094-0-83500100-1399959399.png

Widok profilu

Poniżej przedstawiam wygląd profilu (który był szerzej omawiany we wpisie IP.Board 4 — Profile) na telefonie.

blogentry-1094-0-03610200-1399959745.png

Kalendarz

Wygląd kalendarza na telefonie:

blogentry-1094-0-27176700-1399960132.png

blogentry-1094-0-87550000-1399960132.png

Galeria

Wygląd albumów i obrazków w kategorii.

blogentry-1094-0-11651400-1399960390.png

Blog

Strona główna blogów:

blogentry-1094-0-55144600-1399960646.png

I widok blogu:

blogentry-1094-0-47848800-1399960890.png

Fora

Dodawanie tematów na telefonie:

blogentry-1094-0-37977500-1399961255.png

Spanner

Niedawno na blogu pojawił się wpis na temat internacjonalizacji i lokalizacji w IP.Board 4. Jedną z rzeczy o których wtedy pisałem był "Wizualny edytor języka", który pozwala na zmianę dowolnego słowa używanego w oprogramowaniu poprzez kliknięcie na nie.

Narzędzie to jest przydatne nie tylko dla osób, które chcą przetłumaczyć cały pakiet PS Community Suite na inny język, ale może być także używane do zmiany zwrotów (przykładowo jeśli chcemy aby link nazywał się "Zarejestruj" zamiast "Zarejestruj się"). Można go także używać do zmian nazw forum i kategorii.

Ponieważ wcześniej interface nie był jeszcze w pełni gotowy, dopiero teraz prezentujemy filmik pokazujący możliwości tego narzędzia. Filmik można znaleźć pod adresem:

http://community.invisionpower.com/blogvideos/vle.swf

Spanner

Jedną z podstawowych rzeczy, nad którą programiści IPS'u chcieli się skupić, było zapewnienie lepszego wsparcia dla stron, które nie korzystają z języka angielskiego lub używają wielu języków. Ten wpis opisze kilka zmian i nowych funkcji.

Tłumaczenie wszystkiego

Obecnie przy tworzeniu forów, grup użytkowników itp., trzeba nadać im tytuł i musi on być w jednym języku. Jeśli posiadamy więcej języków na forum, to chcielibyśmy takie pola przetłumaczyć także na inne języki.

W IP.Board 4 będziesz mógł dokładnie to zrobić. Jeśli masz zainstalowany jeden język, to te pola będą wyświetlane jako zwykłe pola tekstowe. Jeśli natomiast masz kilka języków, widoczne będzie kilka pól tekstowych:

blogentry-108264-0-77513200-1372861493.png

Wizualny edytor językowy

Jedną z kilku funkcjonalności, które były popularne w IP.Board, był wizualny edytor skinów - narzędzie, które pozwala na przeglądanie strony, a następnie poprzez kliknięcie na element wywołać paletę kolorów, by go zmienić. A co jeśli weźmiemy ten pomysł i wdrożymy go do tłumaczenia? Umożliwiać to będzie poprzez kliknięcie na jakiś element zmianę jego tłumaczenia. W IP.Board 4 można to zrobić.

Łatwiejsze zarządzanie językiem

Oprócz wizualnego edytora pojawią się też zmiany w tradycyjnym tłumaczeniu:

  • Jak będziesz wyszukiwać jakiś zasób, to wyniki będą się pojawiać podczas wpisywania
  • Edycja zasobów będzie zapisywana od razu bez potrzeby klikania w przycisk zapisz
  • Zakładka filtr pokaże Ci zasoby, które nie zostały jeszcze przetłumaczone lub są nieaktualne

Zmianie uległ także sposób importowania/eksportowania, który teraz będzie szybszy i bardziej niezawodny, bez względu na to jaki będzie plik językowy.

Wyeksportowany plik będzie także przetrzymywać informacje o wersji każdego zasobu tak, aby filtr zasobów zawsze dokładnie wiedział, które zasoby są przestarzałe.

Automatyczna detekcja języka

Załóżmy, że masz zainstalowane języki francuski i hiszpański - obecnie można wybrać tylko jeden domyślny język, a użytkownik wchodząc na stronę musiał go ręcznie zmienić (co może być czasami trudne, gdy przeglądamy forum w obcym języku).

W IP.Board 4 automatycznie będzie weryfikowana informacja na temat języka wysyłana przez przeglądarkę tak, aby wybrać najlepszy język dla użytkownika jeśli nie ma on zapisanych preferencji

Pluralizacja

W języku angielskim, pluralizacja jest bardzo prosta - w większości rzeczowników wystarczy dopisać "s" na końcu, z pewnymi zmianami w niektórych słowach.

Tak jednak nie jest niestety w innych językach, przykładowo w języku słowackim słowo "rekordy" zmienia się w zależności od tego, ile jest rekordów - dla 2 rekordów to "2 články", ale dla 5 rekordów to "5 článkov". Obecnie większość zasobów językowych jest tylko w w liczbie pojedynczej i mnogiej (tak jak jest to potrzebne w języku angielskim).

W IP.Board 4 wprowadzono kilka prostych logik w zasobach językowych. Zamiast na przykład dwóch ciągów językowych z liczbą pojedynczą i mnogą jest obecnie coś takiego:

{#[1:record][?:records]}

Gdzie znaczek # oznacza liczbę, zestawy w nawiasach kwadratowych oznaczają możliwą wartość. Liczba przed : spowoduje pokazanie, a znak ? oznacza "wszystkie inne numery".

Tak więc na przykładzie języka słowackiego ustawiamy:

{#[1:článok][5:článkov][?:články]}

Wyświetli to automatycznie poprawną wersję.

Listy

Podobnym wątkiem do pluralizacji jest sposób formatowania listy. Przykładowo w języku polskim mamy "jeden, dwa i trzy". Jednakże w języku japońskim mamy "一、二、三。" (symbol przecinka jest inny i nie ma listery "i"). Podobnie w językach arabskim i tajskim można znaleźć różnice. W IP.Board 4 w prosty sposób możemy zmienić taki zasób językowy.

W domyślnym języku mamy:

a, b i c

A dla języka japońskiego zamieniamy to na:

a、b、c

UTF-8

Nie czekając na więcej szczegółów, UTF-8 jest najczęściej wybieranym sposobem kodowania znaków dla stron internetowych. UTF-8 jest także domyślnym kodowaniem znaków w IP.Board od wersji 3.0.

Niektóre witryny, które istnieją w sieci od dłuższego czasu mogą nie używać UTF-8. Może to powodować problemy z niektórymi funkcjami, które wymagają UTF-8. Tak jest np. z JavaScriptem lub JSON'em. Poza tym niektóre strony mogą używać UTF-8, ale treści są zapisywane inaczej, jeśli baza danych ma ustawione inne kodowanie, co także może stwarzać problemy.

IP.Board 4 będzie pracować na UTF-8 i jeśli nie będziesz miał takiego kodowania, upgrader dokona konwersji danych. Dzięki temu teksty będą obsługiwane w bardziej niezawodny sposób.

Spanner

Profile są jedną z kluczowych sekcji społeczności. Reprezentują użytkowników oraz prezentują informacje o nich. IP.Board 4 wprowadza zupełną metamorfozę dotychczasowych profili.

Ponieważ do opisania jest dość dużo, sekcje na zdjęciu zostały ponumerowane aby ułatwić ich opisywanie.

blogentry-1094-0-37744100-1399951227.png

1. Obrazki nagłówka

W IP.Board 3.x użytkownicy mogli dostosowywać swoje profile poprzez przesłanie obrazu tła. W praktyce nie działało to zbyt dobrze, gdy wygląd forum był dostosowany do designu strony. Ponadto w sieciach społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter zrobiono dostosowywanie profilów w taki sposób, że spełniło to oczekiwania użytkowników.

W IP.Board 4 użytkownicy zamiast ustawiać tło profilu, będą mogli spersonalizować obrazek nagłówka strony w obszarze ich profilu. Jest to najlepsze rozwiązanie, ponieważ nagłówek jest wystarczająco duży, żeby dać coś twórczego, a zmiana nie będzie negatywnie wpływać na wygląd strony jak miało to miejsce w przypadku tła strony.

2. Reputacje

Aktualna ilość punktów reputacji użytkownika jest pokazana w widocznym miejscu w kolumnie informacji, pozwalając innym użytkownikom sprawdzić, czy dany użytkownik jest wartościowym członkiem społeczności.

3. Ostrzeżenia

Dla moderatorów/załogi profil użytkownika zapewnia szybki dostęp do narzędzi ostrzegania, a poprzez panel będą oni mogli zobaczyć krótką historię ostatnich ostrzeżeń:

blogentry-1094-0-96737200-1399948781.png

Ponadto kliknięcie jednego z wpisów spowoduje pokazanie okna ze szczegółami:

blogentry-1094-0-59802300-1399948865.png

Nowe ostrzeżenia mogą być dodawane oczywiście bez opuszczania strony.

4. Obserwatorzy

W IP.Board 4 obserwatorzy zajmą miejsce dotychczasowych znajomych i w tym bloku będą pokazywani użytkownicy obserwujący danego użytkownika. Zamiast dotychczasowego modelu obustronnego potwierdzania (podejście to nie jest zbyt użyteczne dla anonimowych społeczności), w IP.Board 4 można będzie obserwować użytkownika, który zamieszcza ciekawe treści. Użytkownicy mogą oczywiście zabronić śledzenia ich, jeśli jest to dla nich jakiś problem.

5. O użytkowniku

Tradycyjne informacje o użytkowniku przedstawione są w następnym bloku wraz z własnymi polami profilu.

6. Ostatni odwiedzający

Ostatni odwiedzający działają na tej samej zasadzie co w IP.Board 3.x. Także można włączyć/wyłączyć ten blok. Różnica jest taka, że w IP.Board 4 można to zrobić poprzez kliknięcie X w rogu.

7. Obserwuj użytkownika/Wiadomość

Są to podstawowe przyciski umożliwiające innym użytkownikom obserwowanie profilu lub skontaktowanie się z użytkownikiem bez opuszczania strony.

8. Treści użytkownika

W IP.Board 3.x treści użytkownika były obsługiwane poprzez wyszukiwarkę na forum (choć linki były dostępne w profilu użytkownika i jego karcie). Programiści uznali, że nie jest to najlepsze miejsce do tego, choć treści użytkownika powinny być dostępne z jego profilu.

To, co ten przycisk robi to: włącza widok profilu w tryb przeglądania "treści", gdzie można zobaczyć to, co użytkownik zrobił. Wszystko jest jasne i przejrzyste, a ponieważ treść jest ładowana dynamicznie, czujemy się jakbyśmy byli nadal w profilu użytkownika. Oto filmik pokazujący jak to naprawdę działa.

9. Długi formularz pól dodatkowych

IP.Board 4 obsługuje różne rodzaje własnych pól profilu, w tym także edytor treści. Pola te będą pokazywane w sekcji głównej profilu, gdzie jest wystarczająca przestrzeń aby pokazać je w skuteczny sposób. Pole o mnie jest domyślne, ale można oczywiście dodać także inne pola.

10. "Węzły" użytkownika

Węzeł jest elegancką nazwą używaną przez programistów do określenia kontenera treści użytkownika takiego jak albumy czy blogi (w przeciwieństwie do kategorii forum, które są tworzone przez administratora). W IP.Board 4 "węzły" użytkownika są pokazane od razu w głównej części profilu tak, aby można było w prosty sposób znaleźć inne ciekawe treści użytkownika.

Dla programistów stworzenie tej sekcji w ich własnej aplikacji będzie także bardzo łatwe.

11. Kanał statusu

Kanał statusu znany z IP.Board 3.x jest nadal obecny także i w tej wersji, a interakcja odbywa się bezpośrednio na stronie bez potrzeby jej opuszczania.

Sign in to follow this  
Followers 0